Er zijn mij ook een paar fouten opgevallen in de LotR-films. Persoonlijk erger ik me er niet echt aan. Ik vind het eerder grappig dat de regisseur het niet merkt. xD De fouten komen allemaal uit The Return of the King. xD Deze film heb ik toen heel vaak en aandachtig bekeken gehad.
- Tijdens Sams 'We moeten verder!'-speech verwisselt Frodo's bloederige snee van z'n rechterwang naar z'n linker en weer terug. Ook als Samwise Frodo in z'n armen neemt, rust Frodo's hoofd eerst op Sams linkerschouder, het volgende moment op z'n rechterschouder. Links? Rechts? Who Cares?
- Frodo's zwaard in Sams rechterhand wisselt tijdens het gevecht met Shelob de spin enkele keren naar z'n linkerhand. Ze zijn blijkbaar goed in het maken van links-/rechtsfouten...
- Tijdens het gevecht van Smeagel en Deagel neemt Deagel de ring duidelijk in z'n rechterhand vast. Eenmaal gedood, haalt Smeagel de ring uit Deagels linkerhand... Je raakt eraan gewend. xD
En op het moment dat Aragorn & co. het leger naar de Zwarte Poort leiden, zit iedereen te paard. Maar even later is van de dieren totaal niets meer te bespeuren. xD Werkpaarden verdienen zeker regelmatig een dagje vrijaf?
@Bernou: die fout was me ook opgevallen na vaak kijken. xD